Saturday, September 26, 2009

JEMPUTAN BERBUKA PUASA

Alhamdulillah Armiya, Yusuf dan Amirul sampai di Bangi pada 6 September 2009, mereka dijemput berbuka puasa pada 7 September 2009 di rumah pasangan Prof Abdul Halim dan Puan Nur Azyan Abdul Aziz di Seksyen 3 Bandar Baru Bangi. Buka puasa bersama keluarga adik-beradik keluarga mereka.
Alhamdulillah pada 18 september anak-anak yatim dan Fakir Aceh di bawah jagaan TKPA telah dijemput berbuka puasa di rumah Haji Hamzah di Ampang Point. Sebelum berbuka Hj ta'aruf dengan anak-anak, diteruskan dengan berbuka puasa di Rumah Tuan Haji dan Shalat Magrib yang diimamkan oleh Ustaz Syukri dari Pahang (Tahfiz lulusan Darul Qur'an dan Mesir). Selepas shalat Magrib berjamaah yang diimamkan oleh Ustaz Syukri Lulusan Mesir dan bekas pelajar Darul Quran. Diharapkan sangat dengan kemerduan suara ustaz Syukri dan kelancaran ayat-ayat yang dibacakan oleh ustaz Syukri akan memberi semangat kepada anak-anak untuk terus berusaha dengan sepenuh hati untuk menghafaz.

Selepas Shalat Magrib program diteruskan dengan makan Buffet di Restoran Bazaar (masakan Pakistan). Semasa makan Ustaz Syukri juga telah memberi tip supaya dapat menjaga hafazan dengan baik. Kemudian balek semula ke rumah Tuan Haji dan diteruskan dengan Shalat Tarawih dan Tazkirah tentnag ayat-ayat yang dibacakan senmasa Tarawih. Murei diteruskan selepas Tarawaih, Alahamdulillah layanan yang cukup baik daripada Haji Hamzah sehingga anak-anak cukup gembira dan Bahagia.

Tuan haji juga mengalu-alukan anak-anak untuk datang ke rumah beliau semasa cuti sekolah, beliau akan menjemput ustaz Syukri dari Pahang untuk membuat program di rumah beliau untuk anak-anak. Beliau juga telah menaja 6 orang-anak Aceh dengan perbelanjaan RM sebulan. Terima kasih kami ucapkan kepada pihak yang telah menghubungkan anak-anak Yatim dan Fakir Aceh dengan pihak Haji Hamzah semoga Allah meridhaiNya.

Hari ke 29 Ramadhan (19 september 2009) anak berbuka di rumah Munandar dan Asmawati (Pelajar UKM berasal dari Aceh). Alhamdulillah anak-anak dapat makan masakan Aceh sebab sudah lama meridui makanan Aceh. Shalat Magrib dimamkan oleh Juanda dan dilanjutkan dengan Takbir Raya.

No comments:

Post a Comment